Blahopřání

úterý 17. března 2009

zamyšlení: TŘI PŘÁNÍ


Možnost nechat si splnit kouzelným dědečkem (případně babičkou), zlatou rybkou nebo nějakým džinem z láhve tři přání, existuje jen v pohádkách. Ale co kdyby se všechno změnilo a my si mohli třikrát cokoli přát v běžném životě? Zamysleli jste se někdy nad tím, co byste chtěli?

Mazáci si kdysi na vojně vystačili s jedním jediným přáním. Bylo stručné, jasné a znělo Sahara. Ono slůvko informovalo mladé bažanty, že pan mazák má žízeň a tudíž chce pít. Žádnou vodu nebo čaj. Jedině vodu se sirupem. Kde onen sirup bažantík sežene, je jeho věc.

Se slovem Sahara a s žízní je spojený i případ jistého poutníka. Když už myslel, že jeho dny jsou tam sečteny, zjevil se mu džin a nabídl splnění tří přání. Onen nešťastník si nejprve pomyslel, že má vidiny, pak si vzpomněl na domov, svou vlast a to, co ji nejvíce proslavuje. Zkusil to: „Dal bych si pivo.“

Objevila se před ním dobře vychlazená, orosená láhev. Muž její obsah vypil na jediný zátah. Sotva prázdnou láhev smutně odložil, byla opět plná. „Je kouzelná, vždycky se sama ihned znovu naplní,“ informoval džin a zeptal se poutníka na jeho další dvě přání. Ten se ani chvíli nerozmýšlel: „Chci ještě dvě takovéhle láhve!“

Potkat onoho skvělého džina, stačilo by mi jeho jediné kouzelné pivo. Ale co si přát dál? Zdraví? Slouží mi poměrně dobře. Nesmrtelnost? Časem by člověka přestala bavit a byla by to nuda. Velkou lásku? Tu už přece mám. Nové auto? Nepotřebuju je. Kupu peněz? Vždyť jen kazí lidi.

Tak co bych si vlastně od dědečka, babičky, rybky nebo nějakého džina měl přát? Dospěl jsem k tomu, že fakt nevím. A proto jsem rád, že nežiju v pohádce. Vlastně žiju. Pohádkově, ve svém reálném světě. A jak jste na tom vy?

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Můžu přání i pro druhé?Tak já bych přála všem srdečně,abytomu, kdo něco ukradne, upadla ruka.To znamená, že ukrade něco 2x.A je v pr@@@.

Anonymní řekl(a)...

S.abo, mluvíte mi z duše.Už jsem se zde zmínila, že mi někdo vykradl chatku.Tak právě včera se tam vrátil, rozbil další dvě okna,pobral vše, co se i za pár drobných dá prodat.Jela jsem tam náhodou na obhlídku a onoho člověka jsem s našimi věcmi chytla na zastávce.Opatrně zavolala policii.Dnes jsem se dozvěděla,že jej už pustili,takže ho můžu znovu čekat.Teď by už měl být bez rukou, viďte.Ale je volný, naučil se tam chodit a jsou tam ještě další dvě okna, klid.Naše zákony jsou úžasné.Promiňte, že jsem to nevydržela nenapsat.Kéž by se splnilo Vaše přání!

Unknown řekl(a)...

Ahoj Jardo. Ty jsi studnicí inspirace! Sotva jsem dočetl tento článek, tak jsem si vzpomněl na svou slohovou práci, kterou jsem psal ve škole před rokem. Právě teď je k dostání na mém kontra blogu. Přeji mnoho dalších úspěchů.

Haniczka řekl(a)...

Doporučuji film Tři přání. Jednu z nejlepších českých satirických komedií. Tam je to pořešeno také velmi pěkně.-)

Anonymní řekl(a)...

No to jo.Viděla jste film o té myši a továrně na sýr?Co takhle položit podlahu pastičkama.nebo velkýma pastěma a kupte bulteriéra a už tam nikdo nevleze.mojí babku přepadli(86)před penny,praštili po hlavě, a když se vrátila z nemocnice se zlomenou rukou a po otřesu mozku, policajtům ukázala zloděje a oni jí řekli, že asi jen upadla a nikdo ji nepřepadl.!!!a nic neřešili.naše VB