Blahopřání

středa 18. března 2009

PŘÍHODY strýčka PŘÍHODY (16)


ANTOLOG A DIRGENTÁL.

Mám hodnou a šikovnou ženu. Jenže jak na co. Vařečka jí v ruce nejen sluší, ale stává se taky jakýmsi kouzelným nástrojem, kterým umí manželka vládnout obdivuhodně. Tomu odpovídají i výsledky. Konkrétně odezva mých chuťových buněk. Ale nedejbože, když se ta moje zlatá ženská třeba jen ochomýtne o nějakou tu techniku či cokoli s ní spojeného. Pak je to hrůza.

„Příhodo,“ povídá mi tuhle, „kdy nám vypnou ten antolog?“ Koukal jsem na ni a ani v nejmenším netušil, o čem je řeč. „Antolog? Jaký antolog?“ zeptal jsem se pro změnu já. A dočkal se okamžité odpovědi: „No přece ten antolog, místo kterého budeme mít v televizi dirgentál, ke kterému je potřeba sadobox. Mluvily o tom ženské v obchodě,“ informovala mě manželka.

Konečně jsem byl doma. „Žádný antolog, ale analog. Ani dirgentál, nýbrž digitál. A už vůbec ne nějaký sadistický box. Jmenuje se to set top box,“ školil jsem svou antitechnickou ženu. Marně. Mávla nad tím vařečkou a vzpurně odvětila: „Vždyť je to jedno, jen mě zajímá, jestli bude ten dirgentál lepší než antolog.“

Bylo zbytečné říkat cokoli dalšího, tak jsem raději mlčel. Manželce naštěstí začalo kynout těsto či co, a přestala se o ty svoje televizní sadistické boxy zajímat. Ještě štěstí, že je poměrně sebekritická. Když jsme si pořídili mobilní telefon, byla nadšená. „Teď můžu volat mladým odkudkoli. Z obchodu, ze zahrádky, z procházky,“ rozplývala se. Jen do té doby, než zjistila, že místo mladým telefonuje opakovaně sama sobě.

Pak se ještě pokoušela proniknout do tajemství posílání textových zpráv. Když nepochopila, jak dostane na displej druhá, třetí nebo čtvrtá písmenka na jednotlivých klávesách, tak mobil znechuceně odložila. „Dělej si s ním co chceš, já už ho nechci ani vidět,“ řekla mi.

Jednou se taky pokusila přehrát si jakýsi film na našem DVD. Když jí to nešlo, evidentně nerada požádala o pomoc mě. Disk sice dala do přístroje správně, ale zapomněla na maličkost: zapnout taky televizi. „To není automatika?“ divila se tenkrát.

Teď dala to své těsto do trouby a vyrušila mě ze vzpomínání: „Příhodo, ještě jsi mi neřekl, jak to teda bude s tím antologem a dirgentálem!“

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

vzkaz pro strýčka Příhodu zní:aby občas povolil ženě řetěz z kuchyně aby se dostala do tajů techniky v jiné místnosti!!!

Haniczka řekl(a)...

Ještěže si to nepletla s genitálem a análogem....-)

Jarda řekl(a)...

:-))))))