Blahopřání

úterý 30. prosince 2008

zamyšlení: ZÍTRA SE BUDE TANČIT VŠUDE?


Když před Silvestrem od někoho slyším dobře míněnou radu, abych se moc neopil, už několik let se v duchu usmívám. Ty tam jsou totiž doby, kdy i pro mě byl poslední den v roce důvodem k bujarým oslavám, při nichž proteklo hrdlem kde co. Proto teď na slova oněch radílků buď nereaguji vůbec, nebo odpovídám stručně a jasně: Na Silvestra se opíjejí jen amatéři. Profesionálové se věnují alkoholu průběžně po celý rok.

Poslední den v roce je pro mě už dlouho dnem, v němž se pokouším vzpomínat, hodnotit a přemýšlet. Vzpomínat na všechno to dobré, co mě potkalo (a nejen v uplynulých dvanácti měsících), hodnotit hlavně své úspěchy (ale také se poučit z nezdarů) a přemýšlet o tom, co mě asi v budoucnu může potkat. Netvrdím, že alkoholu se na Silvestra vyhýbám. Většinou si dlouho před půlnocí otevřu láhev sektu a labužnicky, pomalu, ty milované bublinky popíjím.

Už se ani nepamatuji, kdy mě na Silvestra zmohl alkohol tak, že jsem strávil Nový rok léčbou jeho následků. Taky proto, že často mě v onen první den roku čekala v práci služba. Letos je tomu jinak, práce počká až do pondělka. Přesto se ani tentokrát opíjet nemíním a nebudu. Nepočítám se totiž mezi amatéry. To už si raději zatančím – i když v tomto směru naopak amatér jsem.

4 komentáře:

A Khudori Soleh řekl(a)...

salam from khudori

Anonymní řekl(a)...

Krásně jsi to napsal a nic naplat, léty človek asi v něčem zmoudří.

Anonymní řekl(a)...

Je to tak. Pocitam se tedy take mezi profesionaly. S bolehlavem se totiz to hodnoceni doby minule dela hut...a takova mala rekapitulace nam pomaha videt jasneji do dnu pristich. Pusu do roku 2009 a svezest pera :).Je mi u Tebe moc hezky.

Anonymní řekl(a)...

Na něco důležitého jsi při tom hodnocení a milovaných bublinkách zapomněl.