Blahopřání

pondělí 22. prosince 2008

PŘÍHODY strýčka PŘÍHODY 6

Vousy a prst v nose

Já těm ženským nerozumím. Teda přesněji řečeno nerozumím tomu, jak někdy vychovávají své potomky. Třeba proč se je snaží odradit od toho či onoho nejrůznějším strašením.
Když byla naše dcera hodně malá, manželka jí pořád vyhrožovala, že když bude zlobit, přijde si pro ni a odnese si ji někam hodně daleko vousatý pán. Pak se u nás doma jednou objevil můj nadřízený z práce. Měli jste vidět ten cirkus. Ten neustávající dceřin řev. Copak jsem mohl šéfovi říct, že se ho to dítě bojí? Že má strach, aby si ji neodnesl jako čert Káču?
Nejhorší na tom je, že tahle ženská vlastnost se zřejmě dědí. Dcera teď má syna a ten se neustále vrtá prstem v nose. Holku to samozřejmě štve, a tak jednou klukovi řekla: „Jestli si nepřestaneš strkat ten prst do nosu, budeš brzy tlustý jako strýček Pepa!“
Já o tom samozřejmě nevěděl. Jednou jsem tam přijel na návštěvu. S vnukem jsme se vydali na výstavu modelů vláčků. Kluk v tramvaji pořád pokukoval po jedné těhotné paní. Ta to po chvíli nevydržela: „Chlapečku, ty mě odněkud znáš?“
Vnuk se jen potutelně uculil: „Ne, neznám. Ale vím, co jste dělala!“

Žádné komentáře: