Blahopřání

pondělí 11. května 2009

PŘÍHODY strýčka PŘÍHODY (22)


OD DOKTORŮ RADŠI DÁL
Doktoři tu nemoc nazývají odborně skleróza, já jsem si ji sám pro sebe pojmenoval cementóza. Jednoho dne jsem s hrůzou zjistil, že ji mám. Pojal jsem taky podezření, že je asi přenosná.
To bylo tak: Potkal jsem známého, s nímž jsme se neviděli už hodně let. Musel mi připomenout, že se jmenuje Strnad. Já se mu pro jistotu taky představil. Povídali jsme si dlouho a o všem možném, jako dvě klepny na rohu. A ten člověk mě oslovoval pokaždé jinak. Byl jsem u něho postupně Příběh, Historka, Povídka, Událost a já nevím co ještě. Jenže nejhorší bylo, že já na tom byl podobně.
Jméno toho člověka jsem vzápětí zapomněl, postupně ho tituloval Čížek, Ptáček, Sýkora, Hýl a asi taky Kos. Nebylo nic platné, že jsme se vzájemně opravovali. Buďte rádi, že jste u toho setkání nás dvou cementózníků nebyli.
Na druhý den ráno jsem vstal a byl bych na tuhle nepříjemnou záležitost nejspíš zapomněl. Manželka mi připravila vejce natvrdo, já jí za to slušně poděkoval, pak ta vajíčka obřadně políbil a ženu několikrát klepl do hlavy.
Nejprve se zamračila, pak se jí v očích objevila hrůza. Nebo to byl strach? „Příhodo, měl by ses nechat vyšetřit,“ upozornila mě. Doktory rád nemám, ale dostal jsem strach a toho svého tentokrát raději navštívil. Poslechl si mě, jaksi divně se díval a pak vypálil otázku: „Pane Příhodo, pijete? Máte totiž hodně nepravidelný tep.“
Musel jsem se nějak bránit, a tak mu říkám, že z chlastu to být nemůže. Já totiž piju svá pivečka i tu dobroučkou zelenou poměrně dost pravidelně. Dal mi jakési prášky a řekl, ať přijdu za týden. Ještě tentýž večer přede mne manželka postavila špenát.
Prohlížel jsem si tu trávu s odporem. „Jen hezky jez, je zdravý, obsahuje železo,“ dozvěděl jsem se. Rozhodilo mě to. „Železo? Tak si je odevzdej do sběru a mně dej raději kus masa,“ odvětil jsem. Musel jsem ženu ujistit, že jsem u toho doktora skutečně byl a na oplátku od ní vyslechl, že ona taky. U toho svého. Pak se rozbrečela.
„Je to sprosťák. Příhodo, víš, co mi odpověděl, když jsem po něm chtěla radu, co mám dělat s těmi vráskami, které mi rostou na krku jak houby po dešti? To bys nevěřil. Prý mám vyzkoušet rolák!“ vzlykala.
Mám ji moc rád a pochopte, že jsem ji musel nějak uklidnit. „Příběhová,“ povídám jí, „nic si z toho nedělej. Nejlepší je držet se od doktorů co nejdál.“ Vzal jsem ty prášky proti cementóze a hodil je do koše. Vzápětí se ve mně vzbouřila střeva. Tak jsem šel a důkladně si umyl ruce.

2 komentáře:

Haniczka řekl(a)...

"Prohlížel jsem si tu trávu s odporem" - :-)) A dobře, že sis vzpomněl taky na mistra Hýla:-))

Olga řekl(a)...

Ahoj, cementóza je až třetí stupeň.1. hosip, 2. lahosip,
3. cementóza, 4. mimoho.Chudák strýček Příhoda. Hezký den.