Blahopřání

čtvrtek 19. února 2009

deníček: SÍLA ŽENSKÝCH SLZ


Myslím, že teď nebudu mluvit jen za sebe. Pravděpodobně mi to potvrdí spousta mužů. Ženské slzy jsou zbraň hodně velkého a silného kalibru. Dokáží toho víc než jiné metody, k nimž se ženy často uchylují a které s oblibou používají. Odolá jim totiž jen hodně otrlý chlap. A těch zase není tak moc.

Přiznám se, že z potoků slz řinoucích se z očí žen mám hrůzu. Doslova panickou. Bez jakéhokoli přehánění. Už ve chvíli, kdy se dotyčné ty její oči zalesknou, se ve mně něco začne lámat. Znervózním, zásoba slov i argumentů rázem klesá pod kritickou hranici. Stávám se velmi úspěšným imitátorem koktavého Milana Pitkina, nevím kam s rukama, co s očima. Je ze mě zkrátka někdo úplně jiný.

Za celý svůj už poměrně dlouhý život se mi dosud nepodařilo najít na ženské slzy protizbraň. Žádné brnění, po němž by ty slané kapky hladce stékaly nebo se od něj případně odrážely. Pronikají mi dál pod kůži, pálí jak čert a já udělám v podstatě cokoli, jen aby ona slzavá řeka co nejrychleji odtekla někam daleko, nebo úplně vyschla.

Možná jsem měkota, možná mám v sobě něco polámaného. Ale už jsem si na to jaksi zvykl. A taky si říkám, že slzy k ženám - více či méně - patří. Jen ať z nich vyplaví všechen ten smutek, vzdor, zklamání, naštvání, ať si jimi vybrečí třeba i to, co by jinak nedostaly.

Pořád lepší, než aby se v nich slzy hromadily a máčely jim například srdce. To by mohlo jejich vlivem nakonec ještě zkamenět. A žena s kamenným srdcem je snad to nejhorší, s čím se může chlap setkat.

3 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Když už jsi tak hezky zmínil Milana Pitkina, tak jakmile jse msi to jméno přečetl, hrkla ve mně ta jeho ukončovací věta: "A vvotom to je..." S ženskými slzami zatím zkušenosti nemám, ale věřím, že budou následovat; a to si pak na tebe, Jardo, vzpomenu.

Anonymní řekl(a)...

já jako žena mám zkušenosti.ale ženě vyhrknou slzy, když cítí, že je nepochopená.kdyby věděla, že toho druhého, který ji k slzám dohnal, přepere, udělala by to jako to dělají chlapi.porvala by se.a slzy jsou bezmoc.a cit.

Jarda řekl(a)...

S.aba: Souhlasím a rozumím tomu. Ale kdyby byly ženy jako chlapi, přece jen by to nebylo ono:-) Děkuju za názor. J.