Blahopřání

pondělí 26. ledna 2009

zamyšlení: HEZKÝ OBAL PRODÁVÁ. I LIDI


Můžeme si namlouvat co chceme, ale jedno je jisté: hezký obal bývá důležitý. Přitahuje, láká a taky prodává. Dokonce i takové zboží, které bychom si jinak zřejmě nikdy nekoupili a jehož kvalita zapustila kořeny kdesi za sedmerými horami a řekami.

Úspěšně odolávám reklamním kampaním a také masážím týkajícím se nejrůznějších výrobků. Alespoň prozatím. Jenže jsem se už přistihl, jak v knihkupectví přitahují mé oči knížky opatřené zajímavými obaly. Zkrátka jsem je jaksi musel vzít do ruky a alespoň do nich nahlédnout. Oči si nedaly poručit. Podobné je to i s dalším zbožím. V parfumerii či drogerii, v hračkářství, zelinářství a já nevím kde ještě.

Hezký obal je bezesporu skutečně důležitý. A týká se to také lidí – pokud tak obrazně nazveme jejich vizáž. Ruku na srdce: muže určitě víc zaujme atraktivní modrooká blondýna s dlouhýma nohama (přestože o nich koluje tolik vtipů) než jakási malá šedá kancelářská myška hodně nenápadného vzhledu.

A naopak: ženy většinou dávají na první pohled přednost svalovci s hezkými vlasy i obličejem před sebechytřejším mládencem s propadlým rachitickým hrudníčkem a třeba sebedelšíma kuříma nohama. Oči nás zkrátka neustále podvádějí a klamou. Mohou za to, že to končívá stejně u zboží i u lidí. Teprve po rozbalení často zjistíme, jaký jsme si to pořídili šunt.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Svatá pravda. Připomněl jsi mi jednu průpovídku, ve které se praví zhruba toto : "Raději budu krásná a hloupá, než chytrá a ošklivá, protože průměrný muž daleko lépe vidí než myslí." Ahoj J.

Anonymní řekl(a)...

No u těch žen a mužů - ono je to stejné, záleží na kráse do té doby než něco řeknou. Někdy se ten nádherný obal náhle rozplyne, alespoň u mě to tak vždycky fungovalo.