Blahopřání

středa 28. ledna 2009

deníček: KROKOMĚR


Vždycky jsem o něm jen četl nebo slyšel povídat. Říká se mu krokoměr. Nebo taky pedometr. Osobně dávám přednost prvnímu názvu. Ten druhý mi zní jaksi cize a neosobně. Slyšel jsem toho o něm hodně, ale nikdy jej neviděl. Taky mi neustále vrtalo hlavou, jak takový přístroj funguje. Snad za pomoci nějakého špagátku uvázaného k noze?

Pak jsem na něj jednou narazil v nabídce jisté zásilkové služby. Takové výzvě zkrátka nešlo odolat. Po odeslání objednávky se mi o krokoměru často zdálo, každý den jsem se budil s nadějí, že právě dnes už konečně přijde pošťák s oznámením a já si ten svůj krokový měřáček půjdu vyzvednout. Trvalo to, ale dočkal jsem se. Přístrojek byl můj.

Žádný špagátek uvázaný k noze, nýbrž úplně obyčejná elektronika vtěsnaná do jakési malé krabičky. Výrobce zdůrazňoval, že je současně i výrobcem přístrojů na počítání bankovek, tudíž jeho krokoměr patří k těm nejpřesnějším. Dobře si vzpomínám na den, kdy jsem si jej poprvé upevnil na opasek, kde plní svou funkci. Možná byste tomu nevěřili, ale byl to téměř obřad.

Od té doby už uplynul nějaký čas. Díky krokoměru jsem například zjistil, že v takovém běžném pracovním dni nachodím přibližně tři kilometry, že do své oblíbené hospůdky to mám z domu pěšky necelý kilometr a že člověk udělá za týden hodně desítek tisíc kroků. Zajímavé, že?

Krokoměr se stal mým oblíbeným a neocenitelným společníkem. Nejen na vycházkách. Umí toho hodně - třeba i změřit počet spálených kalorií. Jen jednu věc nedovede. Nasměrovat mé kroky tam, kam je potřeba. To musím udělat sám.

5 komentářů:

Haniczka řekl(a)...

A používáš svůj krokoměr i v posteli? Tam by to mohlo být rovněž zajímavé...:-)

Jarda řekl(a)...

Vidíš, tak to mě nenapadlo. Že bych to fakt vyzkoušel? :-)

Nymph from the Merkur řekl(a)...

Svůj článek jsi zveřejnil právě v den, kdy jsme se ve třídě dohodli, že se zúčastníme jistého projektu a měsíc budeme nosit vypůjčené krokoměry a zjišťovat, jak moc se pohybujeme. (Řekla bych, že toho nachodím víc než ty :-))

Jarda řekl(a)...

NAAMAH: To jsi už přestala jezdit stopem, nebo co? :-)

Anonymní řekl(a)...

Píšeš, že do hospůdky to máš kilometr. Ale co z hospůdky?? To už se nechválíš, kolik toho nachodíš, než najdeš cestičku domů :-)) A k účelům postelovým bych měla představu nějakého lepšího názvu než je krokoměr. Ahoj J.