Blahopřání

pondělí 6. dubna 2009

OSOBNÍ MIKROSVĚT. LÉK NEBO HROZBA?


„Vykašli se na všechno a na všechny. Uzavři se do svého vlastního mikrosvěta a hoď problémy za hlavu.“ Tohle mi kdysi radil jeden z kamarádů poté, co ho opustila manželka a měl problémy v práci. „Já to tak dělám a je mi fajn,“ říkával často. Nikdy jsem to nevyzkoušel, ba dokonce se o to ani nepokusil. Jen mě párkrát napadlo, jak by asi takový mikrosvět mohl vypadat třeba v úplně obyčejné rodince. Možná takhle:

OTEC: „Ta Sparta to dnes zase hrála. Nevím, za co ty velký prachy berou…“

MATKA: „Viděla jsem v butiku krásný svetřík…“

DCERA: „Chtěla bych jet do Prahy na koncert Ewy Farné…“

OTEC: „… jsou to strašní čučkaři a trenér taky…“

MATKA: „… má nádherné barvy a překrásný střih…“

DCERA: „… jedou skoro všechny holky z naší třídy…“

OTEC: „… nevím, proč pořád staví toho Řepku, vždyť je to magor…“

MATKA: „… stojí jen dva tisíce…“

DCERA: „… když nepojedu, budu znemožněná…“

OTEC: „… s takovou ten titul letos zase nevyhrajeme…“

MATKA: „…zamluvila jsem si ho, ale podrží mi ho jen do zítřka…“

DCERA: „… potřebovala bych peníze na cestu a vstupné…“

BABIČKA: „… Děti, není mi nějak dobře, asi umírám…“

OTEC: „… a se slávisty zase nebude k vydržení…“

MATKA: „… ty dva tisíce vyberu ze společného účtu…“

DCERA: „… a taky omluvenku do školy…“

BABIČKA: „………………..“

POHŘEBNÍ ZŘÍZENEC: „Kremace by mohla být v úterý ve 14 hodin.“

OTEC: „… v příštím kole snad už konečně vyhrají…“

MATKA: „… a taky jsem viděla nádherné botičky…“

DCERA: „… mám kluka, je moc krásnej…“

I takový může být mikrosvět...

Žádné komentáře: