Blahopřání

pátek 19. června 2009

zamyšlení: DO HROBU JEŠTĚ NECHCI



„Spím čtyři hodiny denně, někdy ani to ne. Nestačí mi to, jenže nic jiného mně nezbývá. To víš, podnikání. Stojí nejen čas, ale i spánek,“ povídal mi před časem jeden známý. Abych pravdu řekl, bylo mi to jedno. Jeho věc, říkal jsem si.


Teď jsem si na něho vzpomněl. V souvislosti se smrtí mého nejlepšího kamaráda. Ten podnikáním uhoněný člověk je možná šťastný, spokojený a topí se v penězích (nebo taky jen finančně přežívá). Neuvědomuje si, že pádí vysokou rychlostí tam, odkud není návratu. Tam, kde jeho podnikání nikoho nezajímá a nikdy zajímat nebude. Na rozdíl od tohohle pozemského světa, v němž se o jeho případný majetek poperou – či v lepším případě jen rozhádají – nejbližší příbuzní.


A nejde jen o peníze, nemusíme být ani podnikatelé. I my ostatní se mezi sebou mnohdy hádáme kvůli úplným hloupostem, necháváme se stresovat v zaměstnání svými šéfy kvůli ještě větším blbostem. Honíme se za věcmi, které nepotřebujeme. Toužíme po nich jen proto, abychom byli in, popřípadě proto, že je mají jiní. A my nechceme zůstat pozadu.


Aniž si to uvědomujeme, tohle všechno nám kousek po kousku zkracuje život. Kdysi dávno, ještě když jsem byl hodně mladý, mi jeden moudrý muž řekl: „Žij tak, jako bys měl zítra umřít.“ Vzhledem k mému tehdejšímu mládí mě tím nijak výrazněji neoslovil.


Teď, po letech, se mu musím omluvit. Už vím, o čem mluvil, před čím mě chtěl varovat. Od pondělka, od té kruté zprávy o Svaťovi, se tou mužovou moudrostí snažím řídit. Žiju tak, jako bych měl zítra umřít. A hodlám tak žít až do smrti.

2 komentáře:

sheil řekl(a)...

snazim se zit stejnou filosofii. rada bych ji predala i svemu otci, urvanemu workholikovi, sice milujicimu, ale neuzivajicimu zivot. nedari se. clovek nikdy neni dost pripraven na ztratu. bojim se ji moc. zrovna v jeho pripade. aby neprisla driv, nez si tatu budeme moci namisto prace uzit my...
myslim na Tebe

S.aba řekl(a)...

to je pravda.nikdy nevíš kdy to přijde. horší bude, když to budeš vědět. "máte půl roku", řeknou vám ....hrozné!!!!uděláš si ve věcech pořádek?nebo budeš s hrůzou čekat?jak to bude probíhat.....mojí kámošky oma měla kýlu a jak ji otevřeli, tak ji zavřeli a že má už jen půl roku života. oma to neví.všichni ostatní jo.už to jsou 4 měsíce.ještě 2.... pořád to neví....