Blahopřání

středa 3. června 2009

AUTOR DETEKTIVEK TAJÍ JMÉNO


Materiál sbírá v bytech vysokých blondýnek, prohledává stoly jiných spisovatelů.


"Ano, jsem přesně takový jako postavy v mých knihách. Jsem tvrdý chlapík a je o mně známo, že dokážu holýma rukama přepůlit rohlík. Jsem velmi pohledný, mám atletickou postavu a pravidelně si každé pondělí beru čistou košili. Když zrovna neřeším žádný případ, přebývám ve francouzském provinčním zámku na Mullholland Drive. Je to nevelká stavba s osmačtyřiceti pokoji a devětapadesáti koupelnami. Jím ze zlatého talíře a mám rád, když mě obsluhují nahé tanečnice. Samozřejmě si občas musím nechat narůst vousy a schovat se v nějaké noclehárně, a čas od času se také stává, že jsem, i když nikoliv na své přání, středem pozornosti v záchytné cele pro opilce.


Mám přátele ze všech možných kruhů. Na mém pracovním stole stojí čtrnáct telefonů, včetně přímých linek do New Yorku, Londýna, Paříže, Říma a Santa Rosy. Z mé registračky se dá složit velmi šikovný přenosný bar a barman žije v dolní zásuvce, je totiž trpaslík. Jsem vášnivý kuřák a podle nálady kouřím tabák, marihuanu, květy kukuřice a sušené listí. Věnuji hodně času sbírání materiálu, zvláště v bytech vysokých blondýnek. Své náměty získávám různým způsobem, ale má oblíbená metoda spočívá v tom, že po úředních hodinách prohledávám stoly jiných spisovatelů."


Toto napsal "hledaný" spisovatel detektivek zástupci své hollywoodské agentury, který se na něj obrátil s žádostí o zodpovězení několika otázek pro týdeník Picture Post. V té době (únor 1951) mu bylo třiašedesát let a jeho relativně nepříliš dlouhá spisovatelská kariéra se začínala pomalu překlánět do třetí třetiny.


Narodil se v roce 1888, zemřel v roce 1959. Do češtiny bylo přeloženo všech jeho sedm románů a také několik povídek. V kinech a televizi běželo několik filmů natočených podle jeho románů nebo scénářů (pracoval totiž jistý čas pro Hollywood). Jeho nejznámějším detektivem je Phil Marlow.


Poznáte, o jakém autorovi detektivek je řeč? Mohl by to být Raymond Chandler? Nebo Ed McBain? Případně Georges Simenon či Rex Stout?

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj! Jasné jak facka - je to Raymond Chandler:)

Haniczka řekl(a)...

Sem nejdřív myslela, že mluvíš o sobě:-))