Blahopřání

pondělí 5. října 2009

PIERCING. PRO LIDI NEBO PRO ZVÍŘATA?



Ani na hodně rušné ulici se to nedalo přeslechnout. „Vypadáš jako kráva! Kde máš od toho kruhu řetěz?“ křičel přibližně třicetiletý muž na svou o něco mladší partnerku. Narážel tím na piercing v jejím nose. „Trhni si!“ zareagovala dívka neméně hlasitě a rozběhla se kamsi pryč.


Donutilo mě to k zamyšlení. V životě už jsem potkal hodně takto ozdobených lidí. Hlavně dívek. S jedním, dvěma i mnohem větším počtem kroužků na viditelných místech. Třeba v uchu. Některé ženy jich měly tolik, že při chůzi málem zvonily.


Snažím se řídit zásadou, že lidi se mají nechat. Všechno, co dělají, je jejich věc. I kroužkem propíchnutá jakákoli část těla. Jenže to moc nechápu.


Neumím si například představit, jak člověk s kroužkem v nose smrká. Jak si vychutná dobré jídlo s propíchnutým jazykem, v němž tkví jakýsi cvoček zajištěný proti uvolnění malou matičkou. Nemluvě o vášnivém polibku, při kterém onen cvoček poklepává na horní patro partnerových úst.


Nechápu ani to, jak se někdo může dobrovolně podrobit protahování kroužku běžně cudně zahaleným, hodně citlivým místem, které je odedávna spojeno s rozkoší při intimních chvilkách dvou většinou blízkých lidí.


Nic mi po tom není a nikdy nebude. I přesto, že amatérské propichování kterékoli části těla může být podle odborníků hodně rizikové. Piercing se mi nelíbí. Na nikom, natož na sobě. Možná jsem starý, staromódní, konzervativní. Ale hlavně: bolest jsem nikdy dobrovolně nevyhledával a nic na tom nehodlám měnit.

2 komentáře:

Haniczka řekl(a)...

I za "moji" generaci musím říct, že je nás plno, kdo tohle tribal zdobení nemusí. Nevím, jak bych si připadala, kdyby v bance na mě vyjukla úřednice s deseti piercingy a tetováním ve tvaru nasupené kobry :-) Je to určitě otázka společenského sebevnímání. Prof. Franz (kteréhož umění mě fascinuje) je potetovaný a popiercingovaný celý, ale u něj je to asi spíš věc veliké osobnosti, než módního trendu.

Anonymní řekl(a)...

piercing z jazyka jsem si vyndala hned jak jsem se prestehovala do it a zjistila kolik stoji zubar. A je to s podivem, stale jsem to ja a zije se mi skvele :)
Marequina