Blahopřání

úterý 1. září 2009

OD BIČE AŽ K HÁČKU


Možná už mě začalo harašit ve věži, nebo co to vlastně nosím na svém krku. Nebo za to může dnes začínající nový školní rok – i když se školou nemám v žádném ohledu už dlouho vůbec nic společného? To je jedno. Zkrátka z ničeho nic mě napadlo, co vlastně mají znamenat či symbolizovat školní známky. Začal jsem přemýšlet hlavně nad jejich tvary. A k čemu jsem dospěl?

JEDNIČKA (1):
Štíhlá jako proutek, vysoká, sebevědomá, krásná. Připomíná bič – třeba má naznačovat, že žák učivo uměl jako když bičem mrská. Nebo je tomu úplně jinak? Jak?


DVOJKA (2):
Při jakémkoli pohledu v ní vidím husu, nanejvýše labuť. Moc tomu nerozumím. Dvojka je známka chvalitebná, přídomek husa se užívá v úplně jiných souvislostech. A labuť? Na té by se snad dala pochválit její elegance a krása. No budiž.


TROJKA (3):
Tvrdý oříšek. Při spatření téhle číslice nebo známky se mi vybaví jedno jediné: ženská ňadra. Možná mají naznačovat, že držitel takovéhle známky se může po příchodu domů – před s trojkou nespokojeným a rozezleným otcem – uchýlit na matčinu laskavou mateřskou hruď.


ČTYŘKA (4):
Jednoznačně stolička. Po čtyřce, neboli vyhovující, mnohde doma následuje výprask. Stolička jako by vybízela, aby si pak na ni seřezaný potomek někde v klidu sedl a lízal si rány. Jenže to nemá logiku: zadek často bolí tak, že se na něj nějakou dobu pořádně sednout nedá.


PĚTKA (5):
Nevyhovující. Koule. Tak se jí říkává. Ale tvar koule má jen dole, a ještě ne úplný. Já v ní vidím spíše háček nebo hák. Rybářský to asi nebude. Nebo že by přece jen ano? Třeba proto, že nic neumějící školák se předtím vydal k vodě na ryby a učení nechal plavat?


No, myslím, že stačilo. Fakt mně už asi začíná harašit ve věži, nebo co to vlastně nosím na krku. Omluvte mě. Třeba to nebude nic vážného a brzy budu zase úplně normální.

2 komentáře:

Olga řekl(a)...

Někdy je koule málo!Bylo by mnohdy dobré užívat i šestky, sedmičky a osmičky ....Můžeš pokračovat v přemýšlení.Měj se.O.

Haniczka řekl(a)...

Skvělé a vtipné počtení :-)