Blahopřání

pondělí 24. srpna 2009

NEJLEPŠÍ REKLAMA? JMÉNO


Téměř denně chodím kolem cestovní kanceláře Zabloudil. Existuje už hodně dlouho, ale nikdy mě ani nenapadlo, že bych se s ní někam vydal. Její název nevzbuzuje důvěru. Případně někde bloudit se mi totiž ani trochu nechce.


Stejně tak by mě už na první pohled odrazovalo od nákupu kloboučnictví Křivohlavý, prodejna žertovných předmětů Smutný, náboženských předmětů Pohan, dveří Vrzal nebo Skřípal, obuv Kulhavý, směnárna Lakomý, zámečnictví Závora, nožířství Tupý, pekařství Spálený, cukrářství Hořký.


Širokým obloukem bych se taky vyhnul pohřebnímu ústavu Živný a hodně si rozmýšlel návštěvu restaurace U Hladových – i kdyby v ní popřípadě vařil nějaký pan Kuchař či Vařečka.


Myslím, že lidé by si měli vybírat podnikání i zaměstnání s přihlédnutím ke svým jménům. Oč lépe a důvěryhodněji zní třeba Zverimex Myška, Králík, Had, popřípadě ještě Ptáček. Určitě nádherně by se nakupovalo v cukrářstvích Dort, Rakvička, Věneček nebo Sládek, náboženských předmětech Anděl, Mikuláš či Čert, dětské prodejně Sluníčko majitele Chládka nebo univerzálním obchodě pana Kramáře.


Umím si taky živě představit, jak se lidé hrnou do truhlářství Bednář, posiloven Valibuk a Řimbaba, zámečnictví Klíč, směnárny Koruna, autobazarů Kolečko a Brzda, pekařství Krajíček nebo Buchta. Jak se nemohou dočkat pokrývačů Šindele a Střechy i pojišťováka Škody. Nemluvě o návalech v sexshopech Láska, Šoustal, Šoupal, Píchal či Lupač.


Když nic jiného, takovíto majitelé by určitě ušetřili hodně peněz za inzerci a reklamu.

Žádné komentáře: